Bananmuffins

Disse muffins er utroligt luftige og lækre! Kan også laves som en kage i stedet for muffins.

cirka 15 stk.

Ingredienser:
300 g hvedemel
200 g sukker
2 tsk. vaniljesukker
1 tsk. bagepulver
1 tsk. natron
150 g margarine
1,5 dl sojamælk
3 små, modne bananer
evt. 100 g mørk chokolade, hakket

Fremgangsmåde:
Bland de tørre ingredienser godt. Smelt margarinen og bland med sojamælken, bland derefter dette med de tørre ingredienser. Mos bananerne og bland dem i.

Put dejen i muffinforme. Det er vigtigt at bruge nogle faste forme eller en muffinplade med papirforme i, da dejen ellers flyder ud. Fyld kun formen 80 % op, da dejen hæver meget, når den kommer i ovnen. Bages ved 180 grader i cirka 20 minutter. Hvis de bliver for mørke, før de er færdigbagte, brug da almindelig ovn i stedet for varmluft.

4 kommentarer (+add yours?)

  1. Lykke Pia Jespersen
    May 14, 2012 @ 18:06:29

    Kære Mia. I dag har vi lige fulgt din opskrift på bananmuffins og har sat dem i ovnen. Jeg fandt frem til din blog forleden, da jeg søgte en opskrift på chokolademuffins og jeg er så glad for at jeg har fundet den. Det gør mig så glad at finde alle de skønne opskrifter som du har lagt ud. Jeg er også vegetar, så det er et rent slaraffenland. Mange tusind tak fordi du deler alle dine opskrifter og idéer. Det er til stor glæde og inspiration. Jeg havde aldrig forestillet mig at jeg ville overveje at lave madplaner, men også det, får du sat i et nyt. Tusinde tak og kærlig hilsen Lykke

    Svar

  2. Mette
    Jul 12, 2012 @ 19:39:34

    Hej Mia.. det bare nogle skønne banan-chokolade muffins. Nu er det 3. gang jeg laver dem og de har bare været en success hver gang:-)
    Takket været dine fine billeder og trin-for-trin forklaring er jeg nu den lykkelige ejer af en muffinspladeform, og mine bananmuffins er blevet SÅ fine i forhold til før:-)

    Svar

Skriv et svar

