Avocadocreme

Jeg elsker avocado, og der er næsten ikke grænser for, hvad denne fantastiske frugt kan bruges til! Dette er et lækkert og sundt lille måltid, der både kan spises for sig selv, som tilbehør eller som pålæg.

Ingredienser:
3 avocadoer
1 bundt persille
1 lille løg
1-2 spsk. citronsaft
½-1 tsk. salt
peber

Fremgangsmåde:
Hak løg og persille fint. Fjern stenene fra avocadoerne og mos dem med en gaffel. Band det hele.

Server evt. avocadocremen i skallerne fra avocadoerne, og spis dem som forret eller tilbehør. Avocadocremen er også velegnet som pålæg i en sandwich. Smager især godt sammen med tomatskiver, peberfrugt og agurk.

9 kommentarer (+add yours?)

  1. Jens
    apr 24, 2012 @ 13:01:49

    Sandwiches med avocadocreme? Hvorfor i alverden har jeg aldrig tænkt på det? Det lyder helt vildt lækkert og jeg har netop gået og tænkt på, at jeg trænger til noget med avocado. Tak for inspiration…… 😀

    Svar

  2. Amanda
    aug 15, 2012 @ 14:37:43

    Hvis du elsker avocado, har du så smagt kold avocadosuppe? Det er den nemmeste ret i verden, og jeg synes i hvert fald, det smager helt vildt godt. Det er bare 3 avocadoer, 1 liter grøntsagsboullion, ½ løg, ½ – 1 dl sojafløde, cirka 2 tsk citronsaft og eventuelt salt og peber. Det hele blendes og stilles i køleskabet, til det er blevet koldt. Det her er nok til 3 eller 4 mennesker, tror jeg. Især hvis man spiser brød til. Måske du ville kunne lide det 🙂

    Svar

  3. Esra
    dec 24, 2012 @ 01:05:49

    Ser fandme godt ud det her. Den opskrift snupper jeg 🙂

    Svar

  4. Natasja
    okt 13, 2013 @ 16:19:44

    Hej!
    Tak for en dejlig opskrift, det smager så godt! 🙂
    Det eneste jeg er lidt i tvivl om er, hvor længe cremen kan holde sig?
    Venlig hilsen Natasja 🙂

    Svar

Skriv et svar

