Jordbærkoldskål

Tidligere i dag fik jeg lyst til noget lækkert. Jeg kiggede i skabene for at se, om jeg kunne støve noget op, og jeg fandt en pose kammerjunkere. Jeg fik den idé at lave jordbærkoldskål. Jordbær og koldskål går jo godt sammen, så hvorfor ikke lave en jordbærkoldskål? Jeg blendede soja-/risdrik, frosne jordbær, vaniljesukkker og citronsaft, og der kom en overraskende lækker og forfriskende koldskål ud af det!

Jeg har ikke prøvet at lave koldskål før, så jeg ved ikke, om det bliver bedre eller værre af at bruge ren sojamælk eller rismælk, men soja-/risdrikken fra Aldi var i hvert fald god. Jeg er generelt meget begejstret for den, primært på grund af prisen – kun 10 kr. for en liter økologisk plantemælk!! Drikkene fra Naturli’ koster 18 kr. pr. liter, så dette er en væsentlig besparelse. Den smager endda godt og er et meget naturligt produkt. Den indeholder kun vand, sojabønner, ris og havsalt – ikke engang tilsat sukker.

Kammerjunkerne kan bl.a. købes i Irma, SuperBest og sommetider i Netto som spotvare.

Giver 1 stor portion (450 ml)

Ingredienser:
300 ml soja-/risdrik
10 frosne jordbær
1 ½ tsk. vaniljesukker
1 spsk. citronsaft

Fremgangsmåde:
Blend alle ingredienserne og server med kammerjunkere eller i et glas.

8 kommentarer (+add yours?)

  1. Lykke Pia Jespersen
    jul 10, 2012 @ 18:26:17

    Kære Mia. Du er lidt genial. Endnu engang tak for din gode inspiration til at leve sundt og stadigvæk sjovt. Jeg er meget taknemmelig ❤ Kærlig hilsen Lykke

    Svar

  2. Trackback: Madplan 3 « Mia Sommer
  3. Nina
    jul 16, 2012 @ 10:28:38

    Godt tip til god og billig plantemælk! Tak for det 🙂

    Svar

  4. Hanne
    apr 07, 2013 @ 09:05:40

    hej mia 🙂 det er en utrolig fantatisk blog, du har dig:) du inspiration virkelig en til at lavede sundere og mere vegetarisk mad 🙂 jeg vil høre om jeg må kopi dine opskrifter til en pritav brug?:)

    Svar

    • miasommer
      apr 08, 2013 @ 08:18:40

      Hanne, mange tak for din kommentar! Den varmer om hjertet 🙂 Du må meget gerne kopiere mine opskrifter, men jeg vil sætte pris på en henvisning til min hjemmeside, hvis du lægger dem andre steder på internettet.

      Svar

  5. paprika
    jun 14, 2013 @ 10:13:54

    ja det er en god plantemmælk, vidst ikke den var til salg i aldi i DK har kun købt den i tyskland, men den er god til både varmt og koldt

    Svar

Skriv et svar

