Kalaset

For et par dage siden spiste min kæreste og jeg brunch på Kalaset, som er en hyggelig café. Den ligger på Vendersgade 16 i København, nær Nørreport station. Vi valgte dette sted, fordi jeg havde hørt, at man kunne få en god vegansk brunch der. Jeg havde været der én gang før og spist vegansk burger, som var rigtig lækker, og det viste deres brunch sig også at være!

Brunchen bestod af lidt af hvert – noget varmt, koldt, krydret, sødt og salt. Der var bl.a. stegte kartofler, grøntsager, linsegryde, falafler, groft brød, hummus, pesto, frugt og sojayoghurt med mysli. Det kostede 120 kr., og dertil drak vi appelsinjuice med hindbær, som kostede 25 kr.

Jeg kan sagtens anbefale Kalaset både til brunch og aftensmad. Hvor er det skønt med et sted, der har veganske retter på menuen, selvom det rent faktisk ikke er et “veganersted.” Det skal de have ros for – og også for deres lækre mad!

1 kommentar (+add yours?)

  1. Line
    Sep 27, 2012 @ 17:00:17

    jeg har også fået deres burger, den var bare så lækker, og så er det bare et vildt hyggeligt sted! Også en anbefaling her fra

    Svar

Skriv et svar

