GRØN smoothie

De mørkegrønne planter (eksempelvis broccoli, grønkål og spinat) er noget af det sundeste, der findes, men hvordan får man sine børn til at spise den slags? Mine børn er så vant til at få broccoli, at de spiser det uden problemer, faktisk vælger de som regel broccoli før pasta, hvis begge dele ligger på deres tallerken. Men grønkål og spinat er en anden snak.

Jeg har fundet på denne smoothie, som mine børn drikker med glæde. Den smager også ret godt, hvis jeg selv skal sige det 🙂 Der er ingen smagsforskel på, om man bruger spinat eller grønkål. Jeg foretrækker at bruge grønkål, da grønkål er lidt sundere. Eksempelvis indeholder både grønkål og spinat meget calcium, men det optages langt bedre fra grønkål end fra spinat.

Jeg har også prøvet at lave smoothien med æblejuice, men appelsinjuice er klart at foretrække. I en anden version puttede jeg også frosne jordbær i, men det er faktisk bedre uden, synes jeg.

IMG_1998.resized

Giver i alt 500 ml

Ingredienser:
120 g frossen grønkål eller spinat
1 moden banan
2 dadler (uden sten)
300 ml appelsinjuice

Fremgangsmåde:
Blend alle ingredienserne med en stavblender eller i en foodprocessor.

IMG_1964.resized

IMG_1801.crop

IMG_3112

IMG_1991.resized

4 kommentarer (+add yours?)

  1. Marco.
    nov 02, 2014 @ 11:57:29

    Hej Mia.

    Ser super spændende ud!

    Fantastisk måde at få et godt skud kalcium på. Surprice, det kan lade sig gøre uden mælk :).

    Skønne billeder!

    God dag herfra 🙂

    Svar

  2. Sofie
    nov 02, 2014 @ 12:10:07

    Favoritten her hjemme af at bruge ananasjuice fremfor appelsinjuice – det giver en fantastisk smag, som børnene elsker 🙂

    Svar

  3. ulf moortensen
    mar 08, 2016 @ 02:21:00

    ananas juice Jeps….

    Svar

  4. Trackback: Hvad jeg spiser på en dag | Mia Sommer

Skriv et svar

